O mnie

Rozwiń zakładkę i dowiedz się więcej!

Blog ” Wiedza vs Dieta” powstał jako efekt mojej wieloletniej pasji do zagadnień  zdrowia człowieka, skrytej duszy naukowca ( pobudzonej 3 letnią przygodą na wydziale Biofizyki Uniwersytetu Śląskiego) i jednocześnie przeświadczenia, że nauka powinna być lekka i przyjemna, dostępna dla każdego i możliwa do wprowadzenia w codzienne życie, aby mogła owocować jego lepszą jakością. Postanowiłam wykorzystać swoją już zdobytą wiedzę oraz  umiejętności selekcji i wyszukiwania najświeższych rzetelnych danych, aby każdy z Was mógł z nich na co dzień czerpać.

Oprócz bycia autorką niniejszego bloga i autorką książki „Ketogeniczna dieta Roślinna”. jestem dietetykiem   i dietcoachem w FitMindJess. Prowadzę szkolenia i indywidualne konsultacje online, w planach szkolenia, wykłady i warsztaty dla grup.

Moją misją jako dietetyka jest szerzenie idei zdrowego odżywiania , prowadzącego do dobrego samopoczucia, wyglądu i witalności oraz idei, że  dieta nie musi być monotonna, że można w smaczny sposób schudnąć i utrzymać sylwetkę. Promuję  dietę obfitującą w warzywa i owoce jako najbardziej odżywczą, a jednoczenie o najbardziej pozytywnym wpływie na nasze środowisko, którego dobry stan jest równie ważny dla naszego zdrowia i szeroko rozumianego dobrobytu. Jednak w swojej pracy nie zamykam się na żadne schematy, do każdego pacjenta podchodzę  indywidualnie, dostosowując dietę i terapię zgodnie z indywidualnymi potrzebami, jestem otwarta na różne rozwiązania.  

Jestem też propagatorką naturalnej aktywności fizycznej, która z założenia powinna być spontaniczna i sprawiać nam przyjemność. Sama w wolnym czasie uwielbiam  tańczyć, jestem miłośniczką spacerów i wycieczek rowerowych. Ostatnio systematycznie próbuję nowych dla mnie dyscyplin, mając nadzieję że któraś stanie się moją kolejną pasją.

W CZYM SIĘ SPECJALIZUJĘ:

– w dietach ograniczających spożycie mięsa jako profilaktyka chorób cywilizacyjnych

-dietach wegetariańskich i wegańskich

– dietoterapii chorób cywilizacyjnych, dietoterapii schorzeń metabolicznych.

KWALIFIKACJE ZAWODOWE zdobywałam podczas  studiów na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach i Śląskim Uniwersytecie Medycznym, licznych  rekomendowanych szkoleniach i kursach z zakresu dietetyki klinicznej, psychodietetyki, dietoterapii i dietetyki w sporcie .

Wciąż poszerzam swoją wiedzę poprzez kontynuację nauki na stopniu magisterskim w Wyższej Szkole Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi, udział w wysokiej jakości szkoleniach oraz dociekliwie śledząc  wyniki najświeższych badań naukowych, w oparciu o które powstają artykuły publikowane na blogu.

Wspaniała pani Dietetyk, uświadomiła mi, co robię nie tak i jak niewiele trzeba zmienić, by pokonać swoje słabości.”   Tadeusz (37l.) z Makowa Podchalańskiego

„Świetne, profesjonalne podejście do pacjenta, stały kontakt mailowy, uwzględnienie ulubionych i nie lubianych smaków, normalne porcje, dzięki którym zapomniałam co to głód- jestem bardzo zadowolona! Z przyjemnością polecam panią Jessicę!” Joanna(27l.) z Katowic

Dzięki FitMindJess przestałam wierzyć w swoje „tycie genetyczne” , a dzięki jej smacznym, prostym przepisom bez większego problemu zrzuciłam 17 kilo! Polecam!”  Aleksandra (43l.) z Poznania

DIETA SPERSONALIZOWANA ONLINE

Co składa się na dietę spersonalizowaną?

indywidualny jadłospis uwzględniający upodobania i tryb życia

-wykaz produktów i potraw wraz z listą zakupów

-schemat żywienia i przepisy

zalecenia dietetyczne

Przygotowanie do konsultacji:

1.Dzienniczek żywieniowy-  przygotuj listę produktów, które spożyłeś/aś w ostatnich 3-4 dniach, wraz z ilością produktu. Nie pomijaj żadnej kosteczki czekolady i nie zapomnij  również o spisaniu napojów! Dzienniczek znajdziesz w zakładce „do pobrania”.

2.Kwestionariusz osobowy-  znajdziesz go w zakładce „do pobrania”.

3.Dołącz wyniki ostatnich badań morfologicznych.  Jeśli nie posiadasz takich, nie stanowi to problemu, jednak dobrze, jeśli w późniejszym czasie możesz takie wyniki dosłać.

Z punktu widzenia postępowania dietetycznego istotne są następujące wyniki badań:

-morfologia (badanie ogólne krwi)

-lipidogram (cholesterol całkowity, LDL, HDL, trójglicerydy)

-glikemia na czczo

-hormon tyreotropowy (TSH), a jeśli masz stwierdzoną chorobę tarczycy, wykonaj lub prześlij ostatnio wykonywany cały panel tarczycowy ( TSH, ft3, ft4,antyTPO, antyTG, CRP, OB)

-panel wątrobowy ( ALT, ASP, ALP)

JADŁOSPISY

Jeśli chcesz spróbować konkretnego rodzaju diety ( ketogeniczna, paleo, wegańska) i uważasz, że nie potrzebujesz diety spersonalizowanej, jedynie potrzebujesz wskazówek do wybranej przez siebie wersji diety, możesz skorzystać z gotowego jadłospisu dopasowanego do Twojego zapotrzebowania kalorycznego. Zdecydowanie mniej polecam tą formę odchudzania, gdyż nie każda dieta jest odpowiednia dla każdego organizmu, stąd analiza przypadku przez dietetyka jest istotnym elementem procesu odchudzania.

Jeżeli mimo to jesteś zdeterminowany, zaopatrzyłeś się w odpowiednią wiedzę lub po prostu chcesz spróbować nową dietę.

COCHING DIETETYCZNY ONLINE, E-PORADNICTWO

Coaching dietetyczny to edukacja pacjenta w zakresie dietetyki i zdrowego odżywiania. Jej przewagą nad gotowymi jadłospisami jest to, że polega na dialogu pacjenta z dietetykiem, podczas którego dietetyk pomaga pacjentowi zrozumieć popełniane błędy dietetyczne, naprowadza i pomaga zwalczyć problem.

E-coaching odbywa się poprzez Skype (możliwość sesji z wideokamerą i bez, jeśli pacjent czuje opory przed kamerą), na prośbę pacjenta również poprzez Messenger FaceTime. Zaleca się minimum 3- 5 sesji w procesie coachingowym, gdyż pozwala to na dogłębną analizę przypadku i skuteczniejszą terapię. Jednak liczbę sesji pacjent może zwiększyć lub zmniejszyć, w zależności od  odczuwanej potrzeby.

1) Przygotuj dzienniczek żywieniowy- wzór do pobrania w zakładce „do pobrania

2) Wypełnij kwestionariusz osobowy – Znajdziesz go w zakładce „do pobrania”

3) Wyślij  wypełniony dzienniczek i kwestionariusz (dobrze, abyś dołączył też wyniki ostatnich  badań : morfologii lipidogramu, profilu wątrobowego, profilu tarczycowego lub dodatkowe badania, jeśli chorujesz przewlekle ) na maila
fitmind.jessicanowak@gmail.com; w tytule maila wpisz rodzaj diety, która Cię interesuje i okres, przez jaki chciałbyś ją stosować LUB wpisz ilość zamawianych sesji (np.: „e-coaching 3 sesje”) a w treści wiadomości preferowane przez Ciebie terminy (minimum 3, np. wtorek, piątek sobota godz. 17)

4) Po otrzymaniu maila zwrotnego dokonaj wpłaty zgodnie z cennikiem (przycisk do zakładki cennik)

5)Do 5 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie, otrzymasz:

-W przypadku diety spersonalizowanej i gotowego jadłospisu:

  1. a)   gotowy plan żywieniowy
  2. b)   wykaz produktów i potraw wraz z listą zakupów
  3. c)    schemat żywienia i przepisy
  4. d)   Dodatkowe zalecenia dietetyczne

W przypadku dietcoachingu

  1. a) potwierdzenie daty i  godziny
  2. b) dostęp do kanału dyskusyjnego w dniu konsultacji

Jeśli nie jesteś pewien/pewna, który pakiet powinienieś/powinnaś wybrać lub potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszam do kontaktu fitmind.jessicanowak@gmail.com

Dziennik Żywieniowy Kliknij i pobierz!

Kwestionariusz żywieniowy Kliknij i pobierz!

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą:

W komponowaniu diet jako dietetyk

W prowadzeniu sesji jako dietcoach

Posiadasz produkt o korzystnym działaniu na zdrowie i chcesz go wspólnie  wypromować

Chcesz wspólnie poprowadzić szkolenie grupowe/jesteś zainteresowany takim szkoleniem

Masz pomysł na inną formę współpracy

SKONTAKTUJ SIĘ (Przejdź do Kontaktu)

Jeśli potrzebujesz spersonalizowanego pod Ciebie jadłospisu, chętnie Ci pomogę. Twoja dieta nie będzie monotonna, w smaczny sposób możesz bowiem chudnąć i utrzymywać dobrą sylwetkę!

Korzystając z mojej pomocy, otrzymujesz:
-indywidualny program dietetyczny (dostosowany do Twojej aktywności fizycznej i trybu życia) 
-jadłospis z listą zakupów i uwagami co do zamienników
-konsultacje i stały kontakt mailowy/przez messengera/telefoniczny przez cały okres współpracy
-rady i wskazówki dietetyczne oraz związane z aktywnością fizyczną (dodatkowo możesz skorzystać z planu treningowego)
-atutem jest możliwość wprowadzenia Twoich ulubionych produktów i przepisów do skomponowanego przeze mnie jadłospisu

Zachęcam do zapoznania się z przykładowym jadłospisem.

I.DIETA SPERSONALIZOWANA, GOTOWE JADŁOSPISY

Program 2 tygodniowy…………………………………..200zł
Program miesięczny……………………………………….300zł
Program 2 miesięczny…………………………………….500zł

Program 3 miesięczny…………………………………….650zł
Możliwość ułożenia planu treningowego do każdego programu dietetycznego. Cena ustalana indywidualnie.

II. COACHING DIETETYCZNY/ E-PORADY


1 sesja ( 60 minut) ………………………………………100zł
Pakiet  3 sesji ( 3×60 minut) ……………………………250zł

Pakiet 5 sesji( 5×60 minut)………………………….400zł

III. SZKOLENIA GRUPOWE

Cena do ustalenia indywidualnie 

( w zależności od zakresu szkolenia, ilości uczestników, terminu i miejsca szkolenia)